ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН
бацькоўскага ўніверсітэта
на 2024/2025 навучальны год
дзяржаўнай установы адукацыі “Званецкая базавая школа”
Клас |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
I ступень – «Маё дзіця – малодшы школьнік» для бацькоў вучняў I-IV класаў |
||||
1кл. |
Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіця ў адаптацыі да школы |
верасень |
гутарка/ кансультацыі/ рэкамендацыі |
Станкевіч А.А. |
2кл. |
Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіця вучыцца. Выкананне рэжыму дня-важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем хатніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі вучэбнай працы дзіцяці |
лістапад |
анкетыраванне/ рэкамендацыі |
Рамачкова Н.М. |
3кл. |
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці. Адзнака і ацэнка ведаў навучэнцаў. Крытэрый ацэнкі. Уплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіця навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхаванні цікавасці да ведаў |
верасень |
гутарка/ рэкамендацыі |
Сямёнава А.У. |
4 кл. |
Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці навучэнцаў 4-х класаў. Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне пазнаваўчых працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў |
верасень |
кансультацыя/ памятка |
Рамачкова Н.М.. |
1 кл. |
Тэма 2. Рэжым дня школьніка. Захаванне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка. |
лістапад |
кансультацыі/ памятка/ анкетыраванне . |
Станкевіч А.А. |
2 кл. |
Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя |
снежань |
дыскусія/ рэкамендацыі |
Рамачкова Н.М. |
3 кл. |
Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў |
снежань |
кансультацыя/ памятка |
Сямёнава А.У. |
4 кл. |
Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правілаў паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі. |
снежань |
дыскусія/ практыкум/ рэкамендацыі |
Рамачкова Н.М. |
1 кл |
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць |
студзень |
круглы стол/ дыскусія |
Станкевіч А.А. |
2 кл |
Тэма 3. Уплыву сям'і на эмацыянальны стан дзіця. Сямейны дабрабыт і сямейная неблаганадзейнасць. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага недабрабыту. Сем'і са схаванай формай няшчасця. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці |
люты |
лекцыя/ рэкамендацыі |
Рамачкова Н.М. |
3 кл |
Тэма 3. Здаровая сям'я – здаровае дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця |
студзень |
дыскусія/ практыкум |
Сямёнава А.У.. |
4 кл |
Тэма . 3 Дзіця і камп’ютар. Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры працы за камп’ютарам |
люты |
дыскусія |
Рамачкова Н.М.. |
1 кл. |
Тэма 4. Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка. Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіця |
красавік |
дыскусія |
Станкевіч А.А. |
2 кл. |
Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і. Выхаванне ў працы. Роля сям'і ў развіцці працаздольнасці навучэнца. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць |
май |
дыскусія |
Рамачкова Н.М. |
3 кл |
Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям'і – заклад поспеху школьніка. Сутнасць сямейных зносін. Сям'я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс ўзаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін. Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх поўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям'і атмасферы цеплыні і любові |
красавік |
семінар - практыкум |
Сямёнава А.У. |
4 кл. |
Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Адносіны дзіця да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце |
май |
круглы стол/ дыскусія |
Рамачкова Н.М. |
II ступень - «Маё дзіця-падлетак»
для бацькоў вучняў V-IX класаў
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
||
6 кл |
Тэма 1. Сям'я як персанальная мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям'і. Дзіця і задавальненне яго патрэбаў у сям'і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіця ў сям'і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям'і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям'і - як аснова выхавання дзіця |
кастрычнік |
семінар - практыкум |
Велігаева В.І. |
|
7 кл |
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў. Узроставыя асаблівасці 13-14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое выхаванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе |
верасень |
кансультацыя/ памятка |
Селіванава М.С. |
|
8 кл |
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненні. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт |
кастрычнік |
семінар – практыкум/ рэкамендацыі |
Юр’ева Л.М. |
|
9 к |
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, адносіны да вучобы |
верасень |
кансультацыя/ памятка |
Паўлюшчанка Т.А. |
|
6 кл |
Тэма 2. Прафілактыка праблемнага павядзення падлеткаў. Непатрэбныя паводзіны падлеткаў. Формы аддыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцей у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджванні шкодных паводзін падлеткаў. |
снежань |
псіхалагічны трэнінг/ памятка |
Велігаева В.І. |
|
7 кл |
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі "групы рызыкі» |
лістапад |
дыскусія/ прэзентацыя |
Селіванава М.С. |
|
8 кл |
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці паводзін «ахвяры» |
снежань |
семінар-практыкум |
Юр’ева Л.М. |
|
9 кл |
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін ў падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з людзьмі. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка |
лістапад |
анкеціраванне/ рэкамендацыі |
Паўлюшчанка Т.А. |
|
6 кл |
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспека. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка Інтэрнэт-рызыкаў. Як зберагчы дзіця ад небяспекі ў сацыяльных сетках |
сакавік |
круглы стол/ дыскусія |
Велігаева В.І. |
|
7 кл |
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту Жыццё сям'і з дзіцём-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям'і. Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
люты |
дыскусія |
Селіванава М.С. |
|
8 кл |
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін |
сакавік |
гутарка/ семінар практыкум |
Юр’ева Л.М. |
|
9 кл |
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасць за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак |
люты |
гутарка/ семінар практыкум |
Паўлюшчанка Т.А. |
|
6 кл |
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы бяспечных паводзін летам. Небяспека вольнага часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд |
май |
гутарка/ семінар практыкум |
Велігаева В.І. |
|
7 кл |
Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў. Адносіны падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў-што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех. |
красавік |
гутарка/ семінар практыкум |
Селіванава М.С. |
|
8 кл |
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце "канфлікт". Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўміруючы фактар. Цяжкасці пасля разводу для бацькоў і дзяцей. Сямейныя канфлікты паміж бацькамі і дзецьмі, прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў |
май |
круглы стол |
Юр’ева Л.М. |
|
9 кл |
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям'і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіцяці пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцяў і прафесійных інтарэсаў іх дзяцей |
красавік |
семінар - практыкум |
Паўлюшчанка Т.А. |