Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 1 человек

БАЦЬКОЎСКІЯ ЎНІВЕРСІТЭТЫ

Дата: 17 октября 2020 в 17:03, Обновлено 18 сентября в 19:59

ПАЛАЖЭННЕ

аб бацькоўскім універсітэце

дзяржаўнай установы адукацыі

“Званецкая базавая школа”

І. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1. Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце дзяржаўнай установы адукацыі “Званецкая базавая школа” (далей – Палажэнне) распрацавана на падставе інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь "Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе", і вызначае ўмовы, парадак арганізацыі, напрамкі дзейнасці, структуру бацькоўскага ўніверсітэта.

2. Бацькоўскі ўніверсітэт створаны для развіцця ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям'і і школы.

3. Бацькоўскі ўніверсітэт ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі і метадычнымі рэкамендацыямі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і гэтым Палажэннем.

4. Стварэнне бацькоўскага ўніверсітэта не прыводзіць да змены арганізацыйна-прававой формы, тыпу і выгляду ўстановы адукацыі і ў яго Статуце не фіксуецца.

5. Работу бацькоўскага ўніверсітэта арганізуе дырэктар, класныя кіраўнікі прыцягваючы рэсурсы (кадравыя і інфармацыйныя) раёна.

6. Агульную каардынацыю дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляе дырэктар установы адукацыі.

ІІ. МЭТЫ, ЗАДАЧЫ І НАПРАМКІ ДЗЕЙНАСЦІ БАЦЬКОЎСКАГА ЎНІВЕРСІТЭТА, СТУПЕНІ РЭАЛІЗАЦЫІ І ФОРМЫ ПРАВЯДЗЕННЯ ЗАНЯТКАЎ

7. Мэтай стварэння бацькоўскага ўніверсітэта з'яўляецца: стварэнне ўмоў, якія спрыяюць псіхалагічнаму навучанню бацькоў, азнаямленню з інфармацыяй па розных пытаннях выхавання з дапамогай рэалізацыі рэспубліканскага праекта «Бацькоўскі ўніверсітэт».

8. Задачы:

пабудаваць сістэму бесперапыннага псіхолага-педагагічнага дыялогу з сям'ёй аб праблемах развіцця, навучання і выхавання асобы дзіцяці; арганізаваць эфектыўнае супрацоўніцтва з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі);

павысіць матывацыю бацькоў вучыцца адказнаму бацькоўству, садзейнічаць развіццю навыкаў самаадукацыі, ключавых кампетэнцый бацькоў;

павысіць сацыяльна-педагагічную, псіхалагічную, прававую культуру бацькоў;

прапагандаваць пазітыўныя вобразы сям'і, бацькі, маці, роднай хаты, фарміраванне пачуцця Радзімы праз вывучэнне гісторыі свайго роду, роднага краю, сваёй краіны;

садзейнічаць выхаванню сапраўдных грамадзян сваёй краіны, сапраўдных працаўнікоў, адказных членаў сям'і;

фарміраваць каштоўнасна-сэнсавыя асновы бацькоўства;

актуалізаваць пачуццё адказнасці за выкананне бацькоўскіх абавязкаў;

фарміраваць і развіваць псіхолага-педагагічныя кампетэнцыі бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраваць веды аб сямейнай псіхалогіі, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраваць гарманічныя сямейныя адносіны, навыкі канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічаць развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;

забяспечваць мэтанакіраваную працу па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнню рызыкі канфліктных сітуацый, узнікненню цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказваць своечасовую псіхолага-педагагічную і інфармацыйную дапамогу сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю.

9. Асноўныя напрамкі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта

арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:

- прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэбаў сям'і;

 - псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіця;

- грамадзянскае: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.

кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах;

навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцяў развіцця грамадства;

пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям'і ў цэлым;

арганізацыя і ажыццяўленне дзейнасці па прапагандзе эфектыўных тэхналогій выхавання;

пабудова сістэмы распаўсюджвання эфектыўнага педагагічнага вопыту;

трансляцыя дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта на сайце ўстановы;

узаемадзеянне з іншымі бацькоўскімі ўніверсітэтамі.

10. Дзве ступені ў рэалізацыі бацькоўскага ўніверсітэта

I ступень – «Маё дзіця – малодшы школьнік» - для бацькоў вучняў I-IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

II ступень «Маё дзіця – падлетак» - для бацькоў вучняў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

11. Формы правядзення заняткаў

традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, канферэнцыі, круглы стол, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, абмен вопытам работы і т. д.);

дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).

ІІІ. УМОВЫ, ПАРАДАК СТВАРЭННЯ І КІРАВАННЕ БАЦЬКОЎСКІМ УНІВЕРСІТЭТАМ

12. Умовы стварэння бацькоўскага ўніверсітэта:

ствараецца на базе дзяржаўнай установы адукацыі " Званецкая базавая школа»;

ствараецца на падставе загаду дырэктара школы і гэтага Палажэння; каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта дырэктар установы адукацыі;

рэалізуецца ў кожным класе з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў;

за рэалізацыю бацькоўскага ўніверсітэта ў кожным класе адказвае класны кіраўнік;

заняткі праводзяцца адзін раз у чвэрць;

бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізоўвацца ў вочнай і ў дыстанцыйнай форме, у выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай сітуацыі толькі ў дыстанцыйнай форме;

на школьным інтэрнэт-сайце ствараецца раздзел «Бацькоўскі ўніверсітэт»;

па чарзе класныя кіраўнікі размяшчаюць тэматычную інфармацыю ў рамках бацькоўскага ўніверсітэта на афіцыйным інтэрнэт-сайце школы ў раздзеле «Бацькоўскі ўніверсітэт ;

13. Каардынатар бацькоўскага ўніверсітэта:

нясе адказнасць за эфектыўнасць дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;

каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта;

ажыццяўляе ўзаемадзеянне з класнымі кіраўнікамі;

падпісвае ўсе дакументы, якія тычацца дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;

вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, пры неабходнасці складае справаздачную дакументацыю і прадстаўляе па запыце адпаведных дзяржаўных органаў звесткі аб рэалізацыі мерапрыемстваў бацькоўскага ўніверсітэта;

у мэтах рэалізацыі пастаўленых задач бацькоўскі ўніверсітэт узаемадзейнічае з зацікаўленымі асобамі, арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі.

14. Бацькоўскі ўніверсітэт рэалізуецца на падставе падрыхтаванай праграмы навукоўцамі Беларускага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Максіма Танка.

15. Дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дадзеным Палажэннем і планам работы бацькоўскага ўніверсітэта.

16. У канцы навучальнага года каардынатар можа даць педагагічнаму калектыву, вучэбна-метадычным фарміраванням інфармацыю аб эфектыўнасці, выніковасці рэалізацыі мерапрыемстваў плана бацькоўскага ўніверсітэта.

17. Падставай для пачатку і спынення дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта з'яўляюцца метадычныя рэкамендацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Аб арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай працы”, альбо іншы нарматыўны прававы дакумент Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

ІV. СТРУКТУРА БАЦЬКОЎСКАГА ЎНІВЕРСІТЭТА

18. Структуру бацькоўскага ўніверсітэта вызначае і зацвярджае дырэктар установы адукацыі.

19. Бацькоўскі ўніверсітэт можа выкарыстоўваць у працы наступныя памяшканні, неабходныя для забеспячэння яго дзейнасці – навучальныя кабінеты, камп’ютарны клас і інш.

20. Класныя кіраўнікі арганізоўваюць мерапрыемствы бацькоўскага ўніверсітэта ў рамках гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы.

V. ДАКУМЕНТАЦЫЯ

Вядзецца наступная дакументацыя:

загад аб арганізацыі работы бацькоўскага ўніверсітэта на базе дзяржаўнай установы адукацыі “Званецкая базавая школа”;

палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;

план работы на навучальны год;

метадычныя матэрыялы, праекты, распрацоўкі, фотасправаздачы і іншыя матэрыялы, якія ствараюцца ў рамках работы бацькоўскага ўніверсітэта (размяшчаюцца на сайце ўстановы адукацыі, захоўваюцца ў электронным варыянце).

VІ. ПАРАДАК УНЯСЕННЯ ЗМЯНЕННЯЎ І (АБО) ДАПАЎНЕННЯЎ У ПАЛАЖЭННЕ

У дадзенае Палажэнне могуць быць унесены неабходныя змены і (або) дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.