Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 1 человек

Акцыя "Адзначце сябе ў цемры"

Дата: 27 декабря 2020 в 18:44
82 просмотра

За 11 месяцаў бягучага года на тэрыторыі Гомельскай вобласці зарэгістравана 445 ДТЗ, у якіх 67 чалавек загінулі і 468-атрымалі траўмы рознай ступені цяжкасці.
З агульнай колькасці ДТЗ у Гомельскай вобласці 147 выпадкаў-гэта наезды на пешаходаў, у якіх 25 чалавек загінулі і 131 - былі траўмаваныя.
Нягледзячы на агітацыйна-прафілактычную працу, якая праводзіцца супрацоўнікамі Дзяржаўтаінспекцыі па выкарыстанні ўдзельнікамі дарожнага руху святлоадбівальных элементаў, грамадзяне грэбуюць дадзенай мерай бяспекі, лічачы яе не такой важнай або неабавязковай, а на роварах, мапедах і гужавых павозках светлавыя фары або ліхтары часцяком проста адсутнічаюць. Аднак, у адпаведнасці з п. 17.1 правілаў дарожнага руху пры руху па краі праезнай часткі ў цёмны час сутак пешаход павінен пазначыць сябе святлоадбівальным элементам, а ў адпаведнасці з п. 149 дадзеных правіл пры руху ў цёмны час сутак ці пры недастатковай бачнасці на веласіпедзе або мапедзе павінны быць уключаны: спераду - фара (ліхтар), якая выпраменьвае белае святло, ззаду - ліхтар, які выпраменьвае чырвонае святло, аналагічныя правілы дзейнічаюць у цёмны час сутак і ў дачыненні да гужавых павозак у адпаведнасці з п. 159 ПДР.
Вось толькі некаторыя прыклады зняважлівага стаўлення да наяўнасці святлоадбівальных элементаў, светлавых фар або ліхтароў пры руху па праезнай частцы дарогі:
26.11.2020 прыкладна ў 18:50 32-гадовы кіроўца, кіруючы аўтамабілем «Рэнамеган», рухаўся па вул. Гомельскай аграгарадка Доўск у бок г. Гомеля і пры раз'ездзе з сустрэчным аўтамабілем здзейсніў наезд на 64-гадовага і 33-гадовага пешаходаў, якія перасякалі праезную частку ў неўстаноўленым месцы. Мужчыны не былі пазначаныя святлоадбіўнымі элементамі і знаходзіліся ў стане алкагольнага ап'янення.
У выніку здарэння пешаходы з цялеснымі пашкоджаннямі былі шпіталізаваны ў УАЗ «Рагачоўская ЦРБ».
16.12.2020 адбылося ДТЗ у Жыткавіцкім раёне. Прыкладна ў 00:15 29-гадовы кіроўца, кіруючы аўтамабілем «Мэрсэдэс Бенц» і рухаючыся па аўтадарозе Р-88 «Жыткавічы – Давыд-Гарадок», здзейсніў наезд на 29-гадовага пешахода, які, не пазначаны святлоадбіўнымі элементамі, рухаўся па праезнай частцы ў сустрэчным кірунку руху аўтамабіля. Ад атрыманых траўмаў пешаход памёр на месцы здарэння.
Пры выкарыстанні ў цёмны час сутак святлоадбівальных элементаў, светлавых прыбораў у выглядзе фар або ліхтароў вы дазваляеце кіроўцу надыходзячага транспартнага сродку своечасова заўважыць Вас і знізіць хуткасць руху або проста аб'ехаць вас.
Таксама пешаходам настойліва рэкамендуем быць уважлівымі на дарозе. Пераходзіць праезную частку толькі ва ўстаноўленых месцах, пераканаўшыся, што кіроўцы вас заўважылі і прапускаюць, нават пры пераходзе па рэгуляваным пешаходным пераходзе на зялёны сігнал святлафора.
Прыклад дарожна-транспартнага здарэння, дзе пешаходы маглі б яго пазбегнуць, калі б пераканаліся ў бяспецы пераходу, з'яўляецца здарэнне, якое адбылося г.Гомелі 16.12.2020 прыкладна ў 08:00. 71-гадовы кіроўца, кіруючы аўтамабілем «Шкода Актавія», рухаўся па вул. Цэнтральнай у шляху руху праехаў на забараняльны (чырвоны) сігнал святлафора, не саступіўшы дарогу і здзейсніўшы наезд на двух пешаходаў: 42х і 23х гадоў. Пешаходы пераходзілі праезную частку па рэгуляваным пешаходным пераходзе, пазначаным дарожнымі знакамі і разметкай на зялёны сігнал святлафора.
Ва ўмовах галалёду і галалёдзіцы асабліва небяспечна перабягаць дарогу перад блізка ідучым транспартам, а таксама раптам выходзіць на праезную частку з-за стаячага транспарту і іншых аб'ектаў, так як нават пры вялікім жаданні дасведчаны кіроўца не зможа ў адну секунду спыніць свой транспартны сродак. Да таго ж, з-за магчымага абледзянення тратуараў-неабходна акуратна набліжацца да краю праезнай часткі.
За адзінаццаць месяцаў бягучага года на тэрыторыі Гомельскай вобласці за адсутнасць святлоадбівальных элементаў пры руху ў цёмны час сутак да адміністрацыйнай адказнасці прыцягнута больш за 2600 удзельнікаў дарожнага руху.
За невыкарыстанне святлоадбівальных элементаў у цёмны час сутак прадугледжана адміністрацыйная адказнасць у выглядзе папярэджання або накладання штрафу ў памеры ад 1 да 3 базавых велічынь. Калі пешаход знаходзіцца ў стане ап'янення памер штрафу ўзрастае ад 3 да 5 базавых велічынь.
Памылкова меркаваць, што святлоадбівальныя элементы актуальныя толькі ў сельскай мясцовасці. Бо ў адпаведнасці з ПДР выкарыстанне святлоадбівальных элементаў-абавязак кожнага пешахода, які ідзе па праезнай частцы дарогі ў цёмны час сутак. А дарога-гэта і вуліца горада, і праезд дваровай тэрыторыі. Асноўныя гарадскія вуліцы тратуарамі абсталяваны, аднак, гарадскія дарогі, размешчаныя ў прыватным сектары і на дваровых тэрыторыях, часам не маюць не толькі тратуара, але і абочыны, і пешаходы вымушаныя перасоўвацца па праезнай частцы. У сувязі з гэтым патрабаванне аб выкарыстанні святлоадбівальных элементаў у цёмны час сутак распаўсюджваецца на кожнага пешахода.
Пагадзіцеся, заўсёды прыемна, калі кіроўца аўтамашыны саступае дарогу ў пазначаным для пераходу месцы. У кіроўцы, у сваю чаргу, выклікае павагу пешаход, пазначаны святлоадбівальным элементам або веласіпедыст, святло ліхтароў якога прыкметны здалёк.

УДАІ УУС Гомельскага аблвыканкама

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.